- باقری،احسانه (1385).راهبردهای آموزش مهارت های تفکر انتقادی ،ماهنامه رشد آموزش ابتدایی، شماره 3 .
- بایرامی، جعفر، (1372). بررسی تأثیر آموزشهای ضمن خدمت در رابطه با کارایی شغلی معلمان در استان اردبیل، پایان نامه. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی.
- حقانی، فریبا؛ امینیان، بهاره؛ کمالی، فرحناز؛ جمشیدیان، سپیده. (1389). مهارت های تفکرانتقادی و ارتباط آن باهوش هیجانی در دانشجویان پزشکی دوره مقدماتی بالینی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مجله آموزش در علوم پزشکی (ویژه نامه توسعه آموزش).10(5): 906-917.
- شعاری نژاد، علی اکبر .(1379). نقش آموزش و پرورش در فرهنگ عمومی، تهران: انتشارات دانش و فرهنگ.
- سیف، علی اکبر(1391). روان شناسی پرورشی نوین، روانشناسی یادگیری وآموزش) ،تهران :انتشارات آگاه.
- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش(1390)، شورای عای انقلاب فرهنگی
- شعبانی، حسن (1392). روش تدریس پیشرفته ( آموزش مهارت ها وراهبردهای تفکر ) تهران: انتشارات سمت.
- Osamwonyi, E.F. (2016). In-Service Education of Teachers: Overview, Problems and the Way Forward. Journal of Education and Practice.7(26): 83-87.
- Chiou - hui Choua. (2010). Investigating the effects of incorporating cohhaborative action research Into an in - s, rvice teacher training program. a departmant of english instruction. National Hsinchu Univercity of Education, Taiwan.
-Laschinger, K. S. finegan. J. (2005). Using empowerment to build trust and Respect in the workplace. Nosecone. 23 (1): 6-13.