انارکی، فیروز (1387). بررسی تاثیر فعالیت علوم بر پرورش خلاقیت کودکان پیش دبستانی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید رجایی.
سرداری گرده، باقر (1381). بررسی تحلیل محتوای کتب درسی علوم دوره ابندایی در رابطه با اعمال ذهنی و شاخص های خلاقیت از نظر گیلفورد. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
سلیمانی، افشین.(1388).کلاس خلاقیت (تمرین ها و روش های عملی پرورش خلاقیت برای معلمان و مربیان). چاپ چهارم: تهران: انجمن اولیا و مربیان.
سلیمی، لیلا و عصاره، علیرضا (1392). ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﺤﺘﻮای ﮐﺘﺎب درﺳﯽ ﻋﻠﻮم ﺗﺠﺮﺑﯽ ﺳﺎل دوم راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻋﻮاﻣﻞ ﺧﻼﻗﯿﺖ ﮔﯿﻠﻔﻮرد. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 2(4): 73-102.
کریمی، یوسف. (1395). روان شناسی تربیتی، چاپ سیزدهم، تهران: انتشارات ارسباران.
عیناوی، ندا.(1383). ﺑﺮرﺳﯽ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﺤﺘﻮای ﮐﺘﺎب ﻋﻠﻮم دوره اﺑﺘﺪاﯾﯽ ﺑﺎ ﻋﻮاﻣﻞ ﺧﻼﻗﯿﺖ ﮔﯿﻠﻔﻮرد. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
مهدوی پور، محمدرضا (1387). ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﺤﺘﻮای ﮐﺘﺎب ﺷﯿﻤﯽ ﻧﻈﺎم ﺟﺪﯾﺪ ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ از ﻧﻈﺮ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﺑﺎ ﻋﻮاﻣﻞ ﺧﻼﻗﯿﺖ ﮔﯿﻠﻔﻮرد و ﻣﻬﺎرت حل مساله گانیه. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید رجایی.
Linda Niman (2007). Whats Creativity, http://www.creativityatwork.com/?s=creativity (2013, Nov. 3)
Pandey, S., Sharma, RRK. (2009) Organizational Factors for Exploration and Exploitation. journal of Technology Management & Innovation,48-58.
Stojanova, B. (2010). Development of creativity as a basic task of the modern educational System. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2): 3395–3400.
Torrance, E. P. (1974). The Torrance Tests of Creative Thinking–Norms—Technical Manual Research Edition—Verbal Tests, Forms A and B—Figural Tests, Forms A and B. Princeton NJ: Personnel Press.