- توتونچی عصرحاضری، ژ ؛ مرسلی، ف (1392). نقشه های مفهومی در آموزش شیمی و ترسیم آن با نرم افزارهای رایانه ای. هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران. 6و 7 شهریورماه 92، دانشکده شیمی دانشگاه سمنان.
- جعفری پورمقدم، ز؛ کوهی نژاد، علی (1395)، اثر بخشی برنامه تعالی مدیریت مدرسه بر توانمند سازی و خلاقیت شغلی معلمان مقطع ابتدایی، دومین کنفرانس بین المللی علوم انسانی با رویکرد بومی - اسلامی و با تاکید بر پژوهش های نوین، بهشهر.
- حاتمی، جواد، عبداله زاده میرزایی، ر؛ عباسی، ج (1388). بهبود کیفیت آموزش مفاهیم شیمی به کمک نقشه های مفهومی. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، 3(8)281-296.
- حسن پور، پ و شیخ زاده، م (1397). تأثیر روشهای تدریس مبتنی بر نقشه مفهومی بر میزان یادگیری دانشآموزان پایه هفتم در درس کار و فنآوری. پژوهش در برنامه ریزی درسی، 15(30): 138-150.
- سعیدی، ع؛ سیف، ع. ا.؛ اسدزاده، ح؛ ابراهیمی قوام، ص (1391) تأثیر مطالعه به کمک نقشههای مفهومی بر درک مطلب دانش آموزان سال سوم متوسطه. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1(3): 131-143.
- سمیعی زفرقندی، م (1393). تاتیر استفاده از نقشه مفهومی بر یادگیری درس علوم. فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات آموزشی و آموزشگاهی. 3(11): 81- 98.
- سوادپور، ن. (1391). بررسی اثربخشی آموزش به کمک نقشه مفهومی معلم ساخته و نقشههای مفهومی با تلفیق چندرسانهای در درس حرفهوفن بر عملکرد یادگیری و انگیزش دانشآموزان دختر پایه سوم راهنمایی شهر زنجان، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی آموزشی، دانشکده علوم انسانی و تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز.
- صفری، پریوا (1387). کاربرد نقشه های مفهومی در فرایند یاددهی- یادگیری ، رشد تکنولوژی آموزشی، 7(7): 23-38
- عباسی، ج. (1387) . کاربرد نقشه های مفهومی در آموزش شیمی دبیرستان. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته شیمی، دانشکده علوم پایه، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی.
-کلهر، م؛ مهران، گ (1396). تاثیر استراتژی نقشه مفهومی بر پیشرفت تحصیلی و یادگیری معنی دار خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی در دانش آموزان. آموزش پرستاری, 6(1 (پیاپی 21)):33-40.
- میرزایی، ک؛ زحمتکش، ث (1392) تدریس به روش نقشه مفهومی روشی مؤثر بر میزان یادگیری و یادداری دانشجویان. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی (مدیا)، 11(4): 38-43.
- نظری، ح و شیخی، س (1395). تاثیر راهبرد نقشه مفهومی بر بهبود یادگیری دانش آموزان. فناوری آموزشی، 2(6):39-58.
- Bressington, D. T.; Wong, W.; Lam, K. K. C.; Chien, W. T. (2018). Concept mapping to promote meaningful learning, help relate theory to practice and improve learning self-efficacy in Asian mental health nursing students: A mixed-methods pilot study. Nurse Education Today, 60: 47–55
- Gul, R. B.; Boman, J. A. (2006). Concept mapping: A strategy for teaching and evaluation in nursing education. Nurse education in practice.
- Henno, I.; Reiska, P. (2008). Using concept mapping as assessment tool in school biology. Concept mapping: Connecting educator’s proc. of the third int. conference on concept mapping Tallinn, Estonia & Helsinki,Finland.
- Jin, H.; Wong, K. Y. (2010). Training on concept mapping skills in geometry. Journal of mathematics education, 3(1):104119.
- Novak, J. D; Gowin, D.B. (1984) "Learning how to learn". New York: Cambridge University Press.