- ذوالقدرنسب، محسن؛ اسماعیلی، رضا؛ حمزه نظری، صارم. (1394). بهره گیری از وسایل کمک آموزشی و تأثیر مثبت آنها در یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی. کنفرانس ملی آینده پژوهی علوم انسانی و توسعه. شیراز. ایران
- زنگنه، حسین. (1390). مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی. تهران: آوای نور.
- زینالی، فاطمه.(1394). بررسی رابطه وسایل کمک آموزشی با یادگیری دانش آموزان دورة راهنمایی مدارس استان آذربایجان غربی. دومین کنفرانس بین الملللی پژوهش در علوم و تکنولوژی. استانبول. ترکیه.
- سیف، علی اکبر. (1386) روانشناسی پرورشی، تهران: انتشارات آگاه.
- شعاری نژاد، علی اکبر .(1379). نقش آموزش و پرورش در فرهنگ عمومی، تهران: انتشارات دانش و فرهنگ.
- Hofstein, A. (2004). The laboratory in chemistry education: thirty years of experience with developments, implementation and evaluation, Chemistry Education Research and Practice, 5,247-264.
- Hofstein, A. Mamlok-Naaman, R. (2007). The laboratory in science education: the state of the art. J. Royal Society of chemistry, 8(2): 105-107.
- Hofstein, A., Lunetta, V.N. (2004). The laboratory in science education: Foundations for the twenty‐first century. Wiley Periodicals, Inc. Sci. Ed. 88:28-54.
- Russell, C.B. Weaver, G.C. (2008). Student Perceptions of the Purpose and Function of the Laboratory in Science: A Grounded Theory Study Int. J. Scholar. Teach. Learn.2(2):1-14.
- Shulman, L. Tamir, P. (1973). Research on teaching in the natural science.Second Handbook of Teaching, Travers, ed. Chicago: Rand McNally college publishing co.