- امینی، محمد؛ گنجی، محمد و یزد خواستی، علی (1391). ارزیابی کیفیت برنامه درسی رشته های مهندسی از دیدگاه دانشجویان، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، شماره 55(14):61-87.
- اناری نژاد، عباس؛ امیدیان، فاطمه و عبدالهی، نرگس 1394. ارزیابی کارایی درونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشته تربیت بدنی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه فرهنگیان. مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی و نهمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام های دانشگاهی. تهران ـ دانشگاه فرهنگیان.
- بازرگان، عباس(1392). ارزشیابی آموزشی مفاهیم، الگوها و فرایند عملیاتی. تهران: انتشارات سمت.
- پریشانی، ندا؛ میرشاه جعفری، سید ابراهیم؛ شریفیان، فریدون و فرهادیان، مهرداد (1395). بررسی وضعیت موجود و مطلوب اهداف کلی برنامه درسی آموزش محیط زیست دوره دوم متوسطه ایران براساس نظر متخصصان برنامه درسی و محیط زیست. پژوهش های آموزش و یادگیری. 13(2):47-59.
- درخشان فرد، پروانه و برومند نسب، مسعود (1395). ارزشیابی کیفیت برنامه درسی مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان دزفول ( از دیدگاه دانش آموختگان) با استفاده از الگوی سیپ، سومین کنگره علمی پژوهشی سراسری توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی، جامعه شناسی و علوم فرهنگی، اجتماعی ایران، تهران، انجمن علمی توسعه و ترویج علوم وفنون بنیادین.
- زین الدینی میمند، زهرا؛ نادری، عزت الله؛ شریعتمداری، علی و سیف نراقی، مریم (1389). ارائه الگوی راهنمای تدوین برنامه درسی براساس بررسی میزان آگاهی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی واحد کرمان از محورهای اساسی برنامه ریزی درسی. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی. شماره 4(4):99-128.
- سرمد، زهره و وزیری، مژده(1377). شاخص های کیفیت برنامه درسی در آموزش عالی، فصلنامه علمی پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهرا س، شماره 24 و 25(7و8):151 -167.
- سلطانی، اصغر(1393). تحلیل نظریه برنامه درسی در کتب دانشگاهی ایران. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی شماره 34:28-50.
- فتحی واجارگاه، کوروش. (1388).اصول و مفاهیم برنامه ریزی درسی، تهران: انتشارات بال
- فتحی واجارگاه، کوروش و شفیعی، ناهید(1386). ارزشیابی کیفیت برنامه درسی دانشگاهی (مورد برنامه درسی آموزش بزرگسالان)، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، شماره 5 (2):1-26.
- فتحی واجارگاه، کوروش. (1384). کالبد شکافی برنامه درسی تجربه شده(مدلی برای پژوهش در برنامه درسی). قلمرو برنامه درسی در ایران، وضعیت موجود و چشم انداز آینده(مجموعه مقالات انجمن برنامه درسی ایران)، تهران: انتشارات سمت.
- قادری، حیدر و شکاری، عباس (1393). ارزیابی کیفیت برنامه درسی گروه علوم تربیتی دانشگاه کاشان، پژوهش در برنامه درسی، شماره14(11):147-162.
- قوچانی، امید مهراب و محمدزاده، سعید(1394). ارزیابی کیفیت برنامه درسی گرایش مقطع کارشناسی ترویج وآموزش کشاورزی، تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، شماره3(46):589-598.
-کشتیآرای، نرگس؛ فتحی واجارگاه،کوروش؛ زیمیتات،کرایگ و فروغی، احمد علی(1388). طراحی و اعتبار بخشی الگوی برنامه درسی تجربه شده در آموزش عالی مبتنی بر رویکرد پدیدار شناسی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، شماره 15(4):281-30
- محمدی، یحیی؛ حکمتی، نرگس و نویدی نیا، حسین(1395). ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی درس زبان عمومی براساس مدل تایلر ازدیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. 25: 53-60.
- مهر محمدی، محمود (1384). تعلیم و تربیت فرهنگ و جهانی شدن. مجموع مقاله های اولین همایش ملی جهانی شدن و تعلیم و تربیت، تهران: انتشارات وزارت خارجه
- نورآبادی، سولماز، موسی پور، نعمت الله و علی عسگری، مجید؛ حاجی حسین نژاد، غلامرضا(1393). ارزیابی کیفیت برنامه های درسی میان رشته ای علوم انسانی در نظام دانشگاهی ایران. فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، شماره 2(4):61-84.
- نیکخواه، محمد و لیاقتدار، محمد جواد (1397). بررسی کیفیت اجرای برنامة درسی جدید آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان؛ مطالعة موردی: استان چهارمحال و بختیاری. دو فصلنامه پژوهش در تربیت معلم، 1(3): 105-134