- برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران(1391).
- پیروانی نیا، پگاه؛ پیروانی نیا، پونه. (1388). تحلیل محتوای کتب درسی دوره پیش دانشگاهی از نظر میزان توجه به قرآن. مفاهیم قرآنی. دوفصلنامه علمی- تخصصی مطالعات قرآن و حدیث.
- جعفری هرندی، رضا؛ میرشاه جعفری، سید ابراهیم. لیاقتدار، محمدجواد. (1389). بررسی تطبیقی عنـصر در برنامـه ی درسـی آمـوزش عمـومی علـوم ایـران و چنـد کــشور جهـان. مطالعــات تربیتـی و روان شناسـی. 11(1): 235-260.
- خان احمدی، مهسا؛ میرقادری، ساجده سادات و نوری، فاطمه. (1398). ارزیابی و سنجش خوانایی کتاب زیست شناسی یازدهم به پنج شیوه مک لافلین، فلش، هارتلی، گانینگ و فرای، کنفرانس بین المللی علوم تربیتی و روانشناسی، مشاوره. آموزش و پژوهش تهران، دانشگاه جامع علمی کاربردی، سازمان همیاری شهرداری ها و مرکز توسعه خلاقیت و نوآوری علوم نوین.
- دیانی، محمدحسین.( 1366،بهار). سه فرمول برای تشخیص سطح خوانایی نوشتههای ویژه نوسوادان. نشریه روانشناسی و علوم تربیتی، شماره چهارم.
- دیانی، محمدحسین. (1379). سنجش خوانایی نوشتههای فارسی؛ خوانا نویسی برای کودکان، نوسوادان و نوجوانان.مشهد: کتاخانه رایانه ای.
- علیرضایی، مریم. (1385). جایگاه هویت ملی و دینی در کتب درسی دوره متوسطه. پایان نامه کارشناسی ارشد.دانشگاه بیرجند.
- فضل الهی، سیف اله. (1374). ارزشیابی و تحلیل محتوای کتاب زبان انگلیسی سال سوم راهنمایی تحصیلی بر اساس مدلهای تحلیل محتوا و بررسی دیدگاه دبیران مربوطه، پایاننامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی؛ گرایش برنامهریزی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
- فضل الهی، سیف اله؛ ملکی توانا، منصوره. (1389). روششناسی تحلیل محتوا با تاکید بر تکنیکهای خوانایی سنجی و تعیین ضریب درگیری متون. فصلنامه پژوهش. 3: 71-94.
- فضل الهی، سیف اله. ملکی توانا، منصوره. (1390). ارزیابی و سنجش خوانایی کتاب علوم پایه سوم ابتدایی بر اساس پنج فرمول فرای، گانینگ، فلش، لافلین و کلوز. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 6(22): 141-162.
- محمدی اترگله, مصطفی؛ اسماعیلی، مریم؛رحیمی، محمدامین؛ محمدی، مهناز. (۱۳۹۵). تحلیل محتوای سطح خوانایی کتاب فارسی ششم ابتدایی بر اساس شاخصهای گانینگ و کلوز، اولین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران، قم، دبیرخانه دائمی کنفرانس.
- مصلح امیردهی، هادی؛ قاسمی، مژگان. (1395). تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی از منظر فعال و غیرفعال بودن بر مبنای الگوی ویلیام رومی. فصلنامه پویش در آموزش علوم پایه.
- ملکی، عصمت.(1380) تحلیل محتوای کتابهای علوم پایه اول گروه کم توان ذهنی. پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی؛ دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
- معروفی، یحیی؛ یوسف زاده، محمدرضا. (1388). تحلیل محتوا در علوم انسانی (راهنمای عملی تحلیل کتابهای درسی). همدان: سپهردانش.
- یارمحمدیان، محمد حسین .(1386). اصول برنامه ریزی درسی، تهران: انتشارات یادواره کتاب
-Wimmer, Roger D.&R. Dominich (2006), Mass Media Research: an Introduction,USA:Thomson.
-Zais, Robert S.(1996), Curriculum: Principles and Foundations, New York: Crowel Company.