- اساسنامه دانشگاه فرهنگیان (1390). متن اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، مصوب جلسه 704 مورخ 6/10/1390 شورای عالی انقلاب فرهنگی.
- رئوف، علی .(1386). تربیت معلم و کارورزی. ویراست دوم. تهران: نشر روان.
- شعبانی، زهرا .(1383). بررسی تطبیقی برنامه تربیت معلم ایران و چند کشور دنیا. فصلنامه تعلیم و تربیت. سال بیستم شماره 3 (پیاپی 79)، 121-160.
- عقیلی، علیرضا .(1392). صلاحیت های معلم در برنامه درسی تربیت معلم: شناسایی، میزان تحقق و نقاط قوت و ضعف، از منظر اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان. پایان نامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
- کرام الدینی، محمد .(1389). در زیست شناسی هیچ چیز معنی ندارد، مگر در پرتو تکامل. رشد آموزش زیست شناسی، دوره بیست و سوم شماره 4، 12-21.
- گال، مردیت؛ بورگ، والتر و گال، جویس .(1390). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی. گروه مترجمان. چاپ چهارم. تهران: سمت.
- گلکار، رسول و فریدون شریفیان (۱۳۹۵). نقش و کاربرد پژوهش روایتی در بهبود برنامههای تربیت معلم و رشد حرفه ای معلمی. دومین همایش ملی تربیت معلم، اصفهان، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه اصفهان.
- معینی نسب، فاطمه؛ مریم ملاهاشمی؛ فاطمه بخشایشیان و ریحانه ناصری منش (۱۳۹۵). اهمیت و جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش معلمان، اولین کنفرانس ملی مطالعات آموزش و پرورش و علوم آموزشی تربیتی، قم، موسسه مدیریت کنفرانسهای علمی اندیشوران هزاره سوم.
- مهر محمدی، محمود. (1379). فلسفه علم معاصر، آموزش علوم طبیعی وقابلیتهای زیبا شناختی، مجموعه مقالات اولین همایش علوم تجربی ابتدایی، اداره کل آموزش وپرورش اصفهان.
- نبی پور، فاطمه سادات و قمر سلطان، دراج. (۱۳۹۳). بیوتکنولوژی به عنوان ماده درسی مستقل از زیست شناسی در مدارس، اولین کنگره ملی زیست شناسی و علوم طبیعی ایران، تهران، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار، انجمن حمایت از طبیعت ایران.
-Buczynskils,,S., and Hansen,C.B,.(2010), Impact of professional development on teacher practice. Uncorering connection. “Teaching and Teacher Education”, 26, (3), 599-607.
-Dobzhansky, T. (1963). Mankind Evolving: The Evolution of the Human Species.
New Haven, CT: Yale University Press.
-Garet, M.S.,Porter,A.C., Desimone, L., Birman, B.F., & Yoon, K.S.,(2010), What makes professional development effectives? Results from a national sample of researcher. “American Educational Research Journal”. 38,(4), 915-945.
-Fielder,A.,(2010), “Elementary school teachers attitudes toward professional development: A grounded theory study”,.Ed.D3417235,university of phoenix, United States. Arizona.
-Nicu,A. ,(2015).Policy and practice of initial teacher training. “Procedia - Social and Behavioral Sciences”, 180 , 80 – 86.