- حمیدی زاده، کتایون، فرخی، عارفه (۱۴۰۰). تحلیل محتوای کتابهای مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی بر اساس توجه به مؤلفههای محیطزیست. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی. 3(1): ۴۶-۳۱.
- خموشی بیدگلی، صفیه، مظاهری، حسن (۱۳۹۸). بررسی میزان و نوع توجه به مؤلفههای زیستمحیطی در کتابهای درسی دوره ابتدایی. نشریه مطالعات برنامه درسی. 14(55): ۲۰۰-۱۷۷.
- رضائیان، فیروزه، حسینی، مریم، میرزایی، حسن (۱۳۹۸). بررسی میزان توجه به مؤلفههای محیطزیست در برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی ایران. پنجمین همایش ملی پژوهشهای نوین در برنامهریزی درسی ایران.
- کریپندورف، کلوس (۱۳۸۳). تحلیل محتوا: مبانی روششناسی. ترجمه: هوشنگ نایبی، نشر نی.
- ماشاءاللهی نژاد، زهرا، جعفری ثانی، حسین، مهرام، بهروز، سعیدی رضوانی، محمود، جلایری لایین، شیوا (۱۳۹۸). تحلیل محتوای برنامه درسی درس علومتجربی دوره ابتدایی از منظر توجه به مؤلفههای محیطزیست. پژوهش در برنامهریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی - برنامهریزی درسی). 16(36): ۱۳۸-۱۲۲.
- موسوی، سید ناصر (۱۳۹۴). اخلاق محیطزیست در اسلام با تأکید بر تأثیر متقابل انسان و محیطزیست. اجلاس بینالمللی پژوهشهای نوین در علوم کشاورزی و محیطزیست. شماره ۱.
- Palmer, J (2003). Environmental Education in the 21st Century Translation by Ali Mohammad Khorshid Dost, Tehran: Position.
- Vernie, J (2004). Environment. Translation by parisa samadi, Tehran: Islamic culture publishing office.