- احمدی، احمد؛ انصاری راد، پرویز؛ بازوبندی، محمدحسن (۱۳۹۶). راهنمای معلم علوم هفتم. تهران. شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
- استاد حسنلو، حسین؛ فرجی خیاوی، زلیخا؛ شکراللهی، رقیه (۱۳۹۱). تحلیل محتوای کتابهای علومتجربی چهارم و پنجم بر اساس اهداف آموزشی مریل. پژوهش در برنامهریزی درسی. 9(6): ۱۱۶ - ۱۳۰.
- اوستا، میهن؛ ایمانی، فائزه؛ علویان، فیروزه (۱۳۹۷). تحلیل محتوای کتاب زیستشناسی پایه دهم دوره دوم متوسطه رشته علومتجربی از منظر فعال و غیرفعال بودن بر مبنای الگوی ویلیام رومی. فصلنامه علمی تخصصی پژوهش در آموزش زیستشناسی. 1(1):61-50.
- باقرزاده، زهره؛ احمدی، غلامعلی (۱۳۹۱). تحلیل محتوای کتابهای درسی. چاپ اول. تهران: انتشارات صبورا.
- باقری یزدی، حسن؛ زارعی، نعمت اله (۱۳۹۴). مبانی آموزش علومتجربی در دوره ابتدایی. مشهد: انتشارات تمرین.
- حسن مرادی، نرگس (۱۳۹۶). تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ابتدای. (چاپ پنجم). انتشارات آییژ: تهران.
- حسینی زاده، فاطمه؛ معمار، نسیم؛ فولادی نژاد، سرور (۱۳۹۴). تبیین ماهیت سواد علمی: مفاهیم و ضرورت آموزش آن در جامعه. کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم و تکنولوژی. تهران، مؤسسه سرآمد همایش کارین.
- رضایی، معصومه (۱۴۰۰). تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه چهارم به روش ویلیام رومی. فصلنامۀ علمی تخصصی پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی. 3(2): ۱۲۳- ۱۴۶.
- زمانی، بیبی عشرت؛ دهقان، مهدی (۱۳۸۷). میزان فعال وزیر فعالبودن محتوای کتاب هدیههای آسمانی و کتاب کار چهارم ابتدایی. تألیف جدید تعلیمات اسلامی. پژوهش های تربیتی و روانشناختی. ۹: ۱۲-۱.
- ظفری نژاد، عادل ( ۱۳۹۲). تحلیل محتوای کتابدرسی. چاپ دوم. تهران: انتشارات کورش
- صاحبزاده، بهروز؛ براهوئی مقدم، نورمحمد (۱۳۹۵). تحلیل میزان تدوین فعالانه کتاب علومتجربی پایه سوم راهنمایی بر اساس روش ویلیام رومی. سومین کنفرانس روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی با رویکرد بینالمللی.
- قاسمپور مقدم، حسین؛ نقیزاده انهر، عبدالحسین؛ مظاهری، حسن (۱۳۹۲). تحلیل محتوای علومتجربی ششم دبستان به روش ویلیام رومی. پنجمین همایش ملی آموزش. تهران. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
- کریمی، فاطمه؛ امیدیان ، فرانک؛ کریمی، هادی (۱۳۹۴). تحلیل محتوای کتاب علوم پایه ششم ابتدایی بر اساس روش ویلیام رومی. دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی.
- گودرزی فاطمه (۱۳۹۵). تحلیل محتوای کتاب علومتجربی پایه ششم ابتدایی به روش ویلیام رومی. سومین کنفرانس جهانی روانشناسی و علوم تربیتی، حقوق و علوم اجتماعی در آغاز هزاره سوم.
- معروفی، یحیی؛ یوسفزاده، محمدرضا (۱۳۸۹). تحلیل محتوا در علوم انسانی (راهنمای عملی تحلیل کتابهای درسی). انتشارات سپهر دانش. همدان.
- مصلح، هادی؛ خسروی، مهوش؛ رسولی، اعظم (۱۳۹۵). بررسی میزان فعال و غیرفعال بودن محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دوره اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی. فصلنامه پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره. 2(2): ۲۷ – ۴۴.
- نوریان، محمد (۱۳۹۳). راهنمای علمی تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی. تهران: نشر شورا.