- امینی، محدثه؛ عابدی، زهرا (1395). آموزش محیطزیست اقدامی برای توسعه پایدار، مجموعه مقالات پنجمین کنفرانس انرژی و محیطزیست.
- باقری، خسرو؛ توسلی، طیبه؛ سجادیه، نرگس (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیموتربیت، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- پاپ زن، عبدالحمید و همکاران (1390). آموزش محیطی با آمادگی الکترونیکی مالکان و مدیرت شرکتهای کشاورزی، مجله فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، دوره دوم، شماره: 1؛ 119-139.
- دیبایی، شادی؛ لاهیجانیان، اکرم الملوک (1388). بررسی برنامههای درسی مقطع راهنمایی با تأکید بر محورهای آموزش محیطزیست، فصلنامه علوم محیطی، دوره ششم، شماره 3؛ 177-184.
- رمضانی قوامآبادی، محمدحسین (1391). بررسی راهبردی آموزش حفاظت از محیطزیست در ایران: ضرورتها و تنگناها، فصلنامه راهبرد، 21(65): 233-255.
- سالاران، انیسه؛ صفارزاده، الهام؛ بهمنپور، هومن (1393). جستاری پیرامون مدارس زیستمحیطی؛ مروری بر تجارب دنیا در آموزش حفاظت از محیطزیست به کودکان، کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی (ETEC 2016)، دوره4.
- سلیمانی کلهودشتی، صغری (1382). تحلیل محتوای کتب درسی دوره ابتدایی از لحاظ توجه به محیطزیست، پایاننامه کارشناسی ارشد مازندران، سازمان مدیریت و برنامهریزی.
- سیری، نرگس؛ سیری، سیمین (1395). آموزش شیمی، محیطزیست و توسعه پایدار، نهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران.
- شاه ولی منصور؛ استوار، سمانه و ساکتی، پرویز (1389). دانش زیستمحیطی و عوامل مؤثر بر آن در بین دانشآموزان مدارس ابتدایی جزیرة کیش، تازههای پژوهش در برنامة درسی، دوره جدید، شماره 3؛ 93-108.
- عطرکار روشن، صدیقه؛ فتحی، زهرا (1394). بررسی نقش آموزش بر کیفیت محیطزیست در کشورهای درحالتوسعه (کشورهای منتخب منا)، فصلنامه علوم محیطی، دوره سیزدهم، شماره 4؛ 75-84.
- فولادی، فاطمه (1400). نقش دروس ابتدایی در حفظ محیطزیست و اهمیت آموزشهای مناسب در این زمینه، پژوهشنامه اورمزد، شماره 54.
- کرمی، شاهو؛ امیری، محمدجواد؛ انصاری، عبدالرضا؛ حداد ایرانینژاد، فرزاد؛ حداد ایرانینژاد، فرناز (1395). ارائه برنامه مدیریت محیطزیست در پروژههای ارزیابی اثرات توسعه با تأکید بر برنامه پایش و آموزش محیطزیست، کنفرانس سالانه تحقیقات در مهندسی عمران، معماری، شهرسازی و محیطزیست پایدار، دوره 2.
- محمودی، حسین؛ ویسی، هادی (1384). ترویج و آموزش محیطزیست رهیافتی در حفاظت اصولی از محیطزیست، کنفرانس علوم محیطی.
- مستوری، رضا؛ کارگری، ناصر (1386). بررسی علل افول تشکلهای زیستمحیطی غیردولتی در دوران برنامه چهارم توسعه و ارائه راهکار جهت تقویت در برنامه پنجم توسعه کشور و سلیمی، سایت انجمن دوستداران حیوانات و محیطزیست.
- نصیری، حسین (1377). توسعه پایدار: چشمانداز، اطلاعات سیاسی اقتصادی شمارههای 127-128.
- نیرو، محمد و همکاران، (1391). مقایسه اثربخشی آموزش محیطزیست بر اساس نظریه هوشهای چندگانه گاردنر و شیوه سنتی، پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، 5(1): 43-54.
- Akomolafe, C., (2011). Impact of Personal Factors on Environmental Education in Tertiary Institutions in Ekiti State, Nigeria, International Journal for Cross-Disciplinary Subjects in Education (IJCDSE), Special Issue. 1(1): 559-564.
- Alagoz and O. Akman(2016). “A study towards Views of teacher candidates about national and global environmental problems,” Int. J. Res. Educ. Sci., 2(2): 483–493.
- Alp, E., Ertepinar, H., Tekkaya, C., Yilmaz, A (2008). A Survey on Turkish Elementary School Students’Environmental Friendly Behaviors and Associated Variable, Environmental education research. 14(2):129- 143.
- Amoah, A., & Addoah, T. (2019). Does environmental knowledge drive pro-environmental behavior in developing countries? Evidence from households in Ghana. Environ Dev Sustain, 23: 2719–2738, https:// doi.org/10.1007/s10668-020-00698-x.
- Azimi, M. GHolami, M. & Ramin Azad, M. (2013). Explanation of environmental education indicators on literacy standards in the projects 2061 America. The first national conference on education, culture and environmental ethics. Teran: Institute for Humanities and Cultural Studies.
- Bahrebar, A., Behrouzi Rad, B., Bahrebar, M. and Amininasab, S.M., 2013. Survey of the of environmental awareness status in the educational system schools of Kohgiluyeh and Boyer city. Environment and Development. 4(7): 65-72.
- Ballantyne, R., Packer, J., Everett, M, (2005). Measuring Environmental Education Program Impacts and Learning in the Field: Using an Action Research Cycle to Develop a Tool for Use with Young Students, Australian Journal of Environmental Education. 21: 23-37.
- Barrett GW, Peles JD, Odum EP. (1997). Transcending processes and the level of organization concept. BioScience. 47(8):531-5.
- Bier Hoff, H.W., (2001). Prosocial Behavior. In M.Hewstone&W. Stroebe,(Eds.) Introduction to Social Psychology, (3rd ed). Oxford, Blackwell.
- Carleton-Hug, A. &Hug.J.W. (2010). Challenges and opportunities for evaluating environmental education programs. evaluation and program planning, 33:159- 164.
- Chawla L, Flanders Cushing D (2007) EducaƟon for strategic environmental behavior, Environmental EducaƟon Research, 13(4): 437-452.
- Chen, X, Shao,F, Barnes, C, Childs, T, Henson, B (2009). Exploring Relationships between Touch Perception and Surface Properties. International Journal of Design; 5(2): 11-11.
- Duailibi, M. (2006). Ecological literacy: What are we talking about? Review Quarterly Journal Of Convergence,39(4): 65-68.
- Duall, J., & Zinth, M. (2007). A review of research on the effectiveness of environmental education in promoting intergenerational learning. Journal of Environmental Education, 38(4): 14 – 24.
- Essick, G.K., McGlone, F., Dancer, C., Fabricant, D., Ragin, Y., Philips, N., Jones, T., Guest, S (2010). Quantitative assessment of pleasant touch. Neuroscience and Bio behavioral Reviews; 51:235-112.
- Fortier, J. D., Grady, S. M., Lee & Shelly, A. (1998). Wisconsin’s Model Academic Standards for Environmental Education. Wisconsin’s Department of public Instruction. International Journal of Education Development, 22: 35-46.
- Gallance, A., & Spence, C (2010). The science of interpersonal touch: An overview. Neuroscience and Bio behavioral Reviews. 51, 211-231.
- Goulgouti, A, Plakitsi, K, Stylos, G. (2019). Environmental Literacy: Evaluating Knowledge, Affect, and Behavior of Pre-service Teachers in Greece, Interdisciplinary Journal of Environmental and Science Education, 15(1), 1-9.
- Harwood, C. G., & Knight, C. J. (2015). Advanced organizers and Parenting in youth sport: A position paper on parenting expertise. Psychology of Sport and Exercise. Volume 16(1):24-35.
- Hettinger, N (2005). Environmental Aesthetics & the Protection of the Environment. Environmental Ethics,27(1), 57-76.
- Hinde. R. A (2011). Responsibility: "A Biological Perspective. In A. E. Auhagen & H. W. Bierhoff (Eds). Responsibility The Many Faces of A Social Phenomenon. " London: Rutledge.
- Hoffmann, H., & Fisher, K. (2015). The impact of graphic organizer and metacognitive monitoring instruction on expository science text comprehension in fifth grade students. Doctoral dissertation, Raleigh, North Carolina.
- Holt D, Barkemeyer R. Media Coverage of Sustainable Development Issues-Attention Cycles or Punctuated Equilibrium? Sustainable Development; 20: 1-17.
- Hudson, S., & Fred,N.K. (2009). Using advance organizer to enhance student’s motivation in learning biology. Eurasia Journal of Mathematics, Science, Technology Education, 5(18):413-420.
- Jakučionytė-Skodienė, M. Dagiliūtė, R. Liobikienė, G (2020). Savings and climate change mitigation in the residential sector? Energy, Vol.193, https://doi.org/10.1016/jenergy. 116784 , 116784.
- Karami Darabkhani, R., Hejazi,Y., Hosseini, M., & Rezaei,A. (2017).Investigatingthefactorsaffectingthe environmental behavior of members of environmental NGOs in Tehran province, Environmental Science, 43 (1): 17-30.
- Karami Darabkhani, R., Hejazi,Y., Hosseini, M., & Rezaei,A. (2017). Investigating the factorsaffectingthe environmental behavior of members of environmental NGOs in Tehran province, Environmental Science, 43 (1): 17-30.
- Karana, Elvin, Pedgley, Owain, Rognoli, Valentina (2014). Materials Experience: Fundamentals of Materials and Design. UK: Butterworth-Heinemann.
- Liang, S.W., Fang, W.T., Yeh, S., Liu, S.W., Tsai, H.M., Chou, J.M., & Ng, E. (2018). A Nationwide Survey Evaluating the Environmental Literacy of Undergraduate Students in Taiwan, Sustainability, No.10, 1-20 doi:10.3390/su10061730.
- Manzanal, R. F., L. M. R. Barreiro and M. C. Jimenez (1999). Relationship between ecology fieldwork and student attitudes toward environmental protection. Journal of Research in Science Teaching, 36(4): 431–453.
- Maulana, R., Helms-Lorenz, M., & van de Grift, W. (2015). A longitudinal study of induction on the acceleration of growth in teaching quality of beginning teachers through the eyes of their students. Teaching and Teacher Education, 51: 225-245.
- Nurwaqidah, Su. & Ramli, M. (2019). Environmental Literacy Mapping Based on Adiwiyata and Non Adiwiyata at Junior High School in Ponorogo, in The First International Conference on Education, Science and Training: Empowering Educational Human Resources for Global Competitiveness, Social Sciences, 179–190.
- Schlesinger, W. H. (2004). Environmental education for a sustainable future. Applied Environmental Education & Communication, 3(2): 1–3.
- Stronge, J. H. (2018). Qualities of effective teachers, 3rd Edition. ASCD.
- Suryawati,E, Zulfarina,S, Putriana,A.R, Febrianti, L. (2020). The implication of local environmental problem-based learning student worksheets to strengthen environmental literacy, Journal Pendidikan IPA Indonesia, 9(2): 169-178.
- Tao z, (2012). Education Programs on Environment, Procedia Environmental Sciences 12: 310 – 353.
- Yalmanci and A. I. C. Gözüm. (2019).“The study of whether receiving a pre-schooleducation is a predictive factor in the attitudes of high school students toward the environment according to their environmental ethics approach,” Int. Electron. J. Environ. Educ.,9(1):18-32.