آقازاده، احمد (1397). آموزشوپرورش تطبیقی. تهران: سمت.
احسانی تیلمی، سلمی؛ زارعی کیاسری، ابراهیم و سید حسینی، مریم (1395). بررسی ضرورت بهکارگیری رویکرد آموزش معلم
پژوهشمحور در تربیتمعلم. راهبردهای نوین تربیت معلمان، 2(3)، 110-97.
احمدی، غلامعلی؛ اصفهانی، کرم و درویشی، علی (1394). نقش آموزش در توسعه پایدار و آموزش توسعهای. سومین کنفرانس
بینالمللی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، ترکیه، استانبول.
ایراننژاد، منصوره؛ صفرنواده، مریم؛ موسیپور، نعمتالله؛ اظهری، محبوبه و محمدشفیعی، عبدالسعید (1399). تجربۀ زیسته استادان راهنمای برنامه جدید کارورزی تربیتمعلم ایران. نظریه و عمل در برنامه درسی، 8(15)، 36-5.
برهانزهی، خلیل؛ ابراهیمی ریگی، زهرا؛ یزدانپرست، الناز؛ حسینبر، محسن و ابراهیمی ریگی، هاجره (1400). بررسی میزان ارائه
مسئولیت به دانشجویان کارورزی در عرصه پرستاری از دیدگاه دانشجویان، مربیان و پرسنل بیمارستانهای شهر کرمان در سال 1397. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 14(2)، 48-39.
جعفری کمانگر، فاطمه و احسانی تیلمی، سلمی (1399). ارزیابی کیفیت اجرای برنامة کارورزی در دانشگاه فرهنگیان استان مازندران. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 9(4)، 289-261.
جهانپور، فائزه؛ عضدی، پرویز و واحدپرست، حکیمه (1391). درک دانشجویان پرستاری از یادگیری در بخشهای مراقبتهای ویژه نوزادان با استفاده از رویکرد ژورنالنویسی بازاندیشانه. آموزش مجازی در علوم پزشکی، 3(2)، 23-17.
حجازی، اسد و بختیاری، ابوالفضل. (1399). مطالعه تطبیقی برنامه درسی کارورزی تربیتمعلم در کشورهای ایران، استرالیا و سنگاپور. آموزشوپرورش تطبیقی، 4(1)، 1046-1024.
حسنی نارنج باغی، صغری؛ ولیزاده، لیلا و باقریه، فرزانه (1396). بررسی تطبیقی برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد رشته پرستاری مراقبتهای ویژه نوزادان ایران و دانشگاه پنسیلوانیا امریکا. مجله پرستاری و مامایی، 15(7)، 523-514.
خروشی، پوران (1399). رویکرد سازندهگرایی و برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان. مطالعات کارورزی در تربیتمعلم،
1(2)، 30-9.
دهقاننژاد، جواد؛ حیدرپور دامنآباد، ژیلا؛ ولیزاده، لیلا؛ روشنگر، فریبرز و داداشزاده، عباس (1398). مقایسه تطبیقی برنامه درسی مقطع کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس ایران و آمریکا. آموزش در علوم پزشکی، 19، 66-54.
رضایی، مریم؛ احمدی، غلامعلی؛ امامجمعه، سید محمدرضا و نصری، صادق (1396). بررسی میزان توجه به آموزش برای توسعه پایدار در برنامه درسی علومتجربی دوره ابتدایی. علوم تربیتی، 24(2)، 68-49.
ریاضی، سپند؛ علیعسگری، مجید؛ حسینیخواه، علی و دهقان نیری، ناهید (1399). بررسی شکافها و نیازها در برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری در ایران: پیش درآمدی بر طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی. پایش، 19(2)، 158-145.
سجادی، سیده اعظم؛ مختاری نوری، جمیله و نظامزاده، مریم (1395). بررسی تطبیقی نظام آموزشی مقطع کارشناسی پرستاری در ایران و ژاپن. تعالی بالینی، 4(2)، 99-81.
سند تحول بنیادین آموزشوپرورش (1390). وزارت آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران.
شیرازی، علی (1392). مدیریت آموزشی: تئوری، تحقیق و کاربرد. تهران: مؤسسه کتاب مهربان نشر.
صحبتلو، علی (1399). واکاوی نقش و جایگاه درس کارورزی در اسناد بالادستی دانشگاه فرهنگیان. مطالعات کارورزی در
تربیتمعلم، 1(2)، 68-53.
صفرعلیخوانی، الناز (1392). تعریف پرسپتورشیپ. دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پرستاری و مامایی، برگرفته از لینک
عبدالخانی، علی و عبدالخانی، سکینه (1396). بررسی تطبیقی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان با برنامه دوره بالینی دکتری عمومی
پزشکی. سومین همایش ملی تربیتمعلم، شیراز.
عربزاده، عبدالرضا؛ حسینی، سید رسول و اولادیان، معصومه (1400). تبیین راهبردها و پیامدهای تحقق نظام کارورزی مبتنی بر
تربیتمعلم فکور در دانشگاه فرهنگیان. رهبری و مدیریت آموزشی، 15(1)، 188-165.
عظیمی، محمد (1399). بررسی محتوا و نحوه یادگیری درس کارورزی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان. مطالعات
کارورزی در تربیتمعلم، 1(2)، 98-85.
فرخی، افروز و طاطاری، علیرضا (1399). کارورزی و تأثیر آن بر توانمندسازی دانشجو معلمان. پویش در آموزش علومانسانی دانشگاه فرهنگیان، 6(21)، 14-1.
قوانین و ضوابط حضور در کارآموزی عرصه پرستاری (ویژه دانشجویان ترم 7 و 8 کارشناسی پرستاری). (1396). دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشکده پرستاری و مامایی.
کریمی مونقی، حسین و یزدی مقدم، حمیده (1393). الگومداری و منتورینگ (مربیگری) در آموزش پرستاری: یک مطالعه مروری. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 6(1)، 71-59.
ملکی، صغری؛ احمدی، غلامعلی؛ مهرمحمدی، محمود و امامجمعه، سید محمدرضا (1400). ارزیابی برنامۀ کارورزی دانشگاه فرهنگیان. پژوهش در تربیتمعلم، 4(4)، 98-63.
نیکبخت نصرآبادی، علیرضا؛ لطیفی، معصومه و جواهرزاده، نیلوفر (1391). تجارب دانشجویان پرستاری از کارورزی در عرصه
اورژانس: یک مطالعه کیفی. مجله پرستاری و مامایی، 10(4)، 579-572.
هدایتی، علیاصغر و زینالی، صادق (1387). سلامت؛ محور توسعه پایدار (نامه به سردبیر). پایش، 8(1)، 95-93.