امینی تهرانی، مرضیه (1396). خلاقیت در آموزش زیستشناسی. رشد آموزش زیستشناسی.
زارع، زهرا؛ انصاری راد، پرویز؛ صفاری بروجنی، محمد؛ و حسن زادگان رودسری، ماهرخ (1396). اثربخشی آموزش الکترونیکی در انگیزه و پیشرفت تحصیلی درس زیستشناسی. آموزش پژوهی. 30-9 3 (10)3.
شعبانی، حسن (1385). مهارتهای آموزشی روشها و فنون تدریس، چاپ تربیت سوم، تهران: انتشارات سمت.
عبادیمناس، قدرت؛ سپهریان آذر، فیروزه؛ و جامعی، رشید (1400). تاثیر آموزش زیستشناسی مبتنی بر رویکرد سازندهگرایی بر خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی. 103-81، (1)10.
کیانی، فرحناز (1386). بررسی رویکردهای فلسفه علم فیزیک و تأثیر آن در آموزش، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا، تهران.
نصیرپور، علی؛ و زارع، زهرا. (1399). مقایسه اثربخشی روش تدریس نقشه مفهومی با روش سخنرانی در یادگیری درس زیستشناسی. پژوهش در آموزش زیستشناسی. 28-19 (6)2.
Baylor, A. L., Ritchie, D. (2002). What factors facilitate teacher skill, teacher morale, and perceived student learning in technology-using classrooms? Computers & Education, 39(4): 395-414.
Dori, Y. J., Belcher, J. (2005). How does technology-enabled active learning affect undergraduate students' understanding of electromagnetism concepts?. The journal of the learning sciences, 14(2): 243-279.
Dori, Y. J., Belcher, J., Bessette, M., Danziger, M., McKinney, A., & Hult, E. (2003). Technology for active learning. Materials Today, 6(12): 44-49.
Elaine Payne, E., Lesley, W. (2000). Developing essentail study skills. England: Prentice-Hall.
Kind, P. M., Kind, V. (2007). Creativity in science education: Perspectives and challenges for developing school science. Studies in Science Education. 43:1-37.