- اسلامیان، ح؛ سعیدی رضوانی، م؛ فاتحی، ی (1392). مقایسه اثربخشی روشهای تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانشآموزان از تدریس در درس دین وزندگی. پژوهش در برنامهریزی درسی،10 (11): 13-23.
- اصل مرز، فریبرز (1391). تأثیر ارزشیابی در بهبود یاددهی- یادگیری. رشد آموزش علوم اجتماعی، 15 (2): 50-54.
- بیرانوند، ع، صیف، م (۱۳۸9). تأثیر فناوری بر نظام آموزشی مدارس. irandoc.ac.ir. فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران. 26 (1): 183-193.
- پور محمدباقر، ل، پور محمدباقر، ا (1387). نقش فنآوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش مراکز دانشگاهی. مجله فنآوری و آموزش، 3 (1): 75-67.
- جبرائیلی، م؛ متذکر، م؛ فرونخواه، ش؛ افشاریاوری، ؛ زارع، ز (1397). ارزیابی تأثیر استفاده از نرمافزار ترسیم نقشه ذهنی (Freeplane) در ارتقای مهارت حل مسئله دانشجویان. پرستاری و مامایی ارومیه. 16 (3): 171-176.
- خندان دل، ب (1388). بررسی تأثیر جلوههای ویژه فیلمهای آموزشی بر میزان یادگیری. مجله دانش و تندرستی، 4 (2): 24-29.
- زارع، ف، و رضائیان، ل (1398). تحلیل محتوای کتاب درسی زیستشناسی پایه دهم به روش فلش، مک لافلین و کلوز. فصلنامه علمی- تخصصی پژوهش در آموزش زیستشناسی، 1 (4): 1-14.
- طالبی اباتری، ز، و علم الهدی، ج (1399). عدالت آموزشی و آموزش مجازی: یک مطالعه مروری. هفتمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی. علوم تربیتی و سبک زندگی، 1-8.
- نصراله زاده حقگو، ا؛ جعفری، م (1399). تأثیر برنامهریزی آموزشی در یادگیری دانشآموزان متوسطه اول و دوم در دوران کرونا. چهارمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی. مشاوره و علوم تربیتی، تهران، 1-17.
- نصیری، ف (1384). عوامل زیربنایی در استقرار نظام آموزش مجازی. پیک نور- علوم انسانی، 3 (2): 120-125.
- نیلی احمدآبادی، م (1399). پایگاه اطلاعرسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران. www.msrt.ir/fa/news/55299/.
- هرگنهان، بیآر؛ السون، متیو اچ (2009). مقدمهای بر نظریه یادگیری. ترجمه علی اکبر سیف. (1392). تهران: انتشارات ارسباران.
- یعقوبی، ج؛ ملک محمدی، ا؛ ایروانی، ه؛ و عطاران، م (۱۳۸۷). ویژگیهای مطلوب دانشجویان و اعضای هیأت علمی در یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی ایران: دیدگاه دانشجویان دورههای مجازی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. 14 (1): 159-173.
- Angello, C., Wema, E. (2010). Availability and usage of ICT and e- resources by livestock researchers in Tanzania: Challenges and ways forward. International journal of education and development using information and communication technology, 6 (1): 53-65.
- Naga Subramani, P.C. Iyappan, V. (2018). Innovative methods of teaching and learning. Journal of Applied and Advanced Research, 3 (1): 20-22.
- Robinson, B. (2008). Using distance education and ICT to improve access, equity and the quality in rural teachers' professional development in western China. International Review of research in Open and Distance Learning, 9 (1): 1-17.
- Tavangarian D., Leypold ME., Nölting K., Roser M., Voigt D. (2004). Is E-learning the Solution for Individual Learning? Electronic Journal of E-learning, 2 (2): 273-280.
- UNESCO Institute of Statistics (2009). Guide to measuring information and communication technologies (ICT) in education. Montreal: UNESCO Institute of Statistics. Available at http://www.uis unesco.org.
- Zhang, J. (2004). Using ICT to prepare learners for the 21century: The perspectives of the Eastern APEC economies. presentation for APEC Summit on Educational Innovation: Striking Balance: Sharing Practice from East and West, 1-27.