- پرویزیان، محمد علی (1384). بررسی آموزش کاوشگری در درس علوم تجربی پایه های سوم تا پنجم مدارس ابتدایی استان مرکزی. مؤسسه پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوری های آموزشی، تهران، ایران.
- جهانی، جعفر (1382). دیباچهای بر شیوههای پژوهش در تفکر انتقادی. شیراز: نشر ملک سلیمان.
- حسن مرادی، نرگس (1388). تحلیل محتوای کتاب درسی. تهران: نشر آییژ.
- حضرتی، عباس (۱۳۹۶). تحلیل پرسشهای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی بر اساس حیطه شناختی بلوم. سومین همایش ملی پژوهشهای نوین در حوزه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی، ایران.
- حیدری مقدم، سکینه؛ بهجتی اردکانی، فاطمه؛ ناظمی اردکانی، بتول (۱۳۹۵). بررسی تطبیقی اهداف حیطه شناختی بلوم در کتاب علوم تجربی پایه ششم ابتدایی، اولین همایش ملی تازههای تعلیم و تربیت در نظام آموزشی ایران، اردکان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان، ایران.
- رشیدی، ناصر؛ راغ نژاد، محسن (1393). ارزیابی محتوایی کتابهای زبان فارسی (درسهای پایه و پایتخت ایران) در چارچوب طبقهبندی تجدیدنظرشدۀ بلوم. دوفصلنامه علم زبان، 2(3): 106-83.
- سیف، علی اکبر (1395). اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی. تهران: نشر دوران.
- فلاح یخدانی، فایزه؛ اخوات، علی محمد؛ ناظمی اردکانی، بتول (۱۳۹۵). بررسی محتوای کتاب علوم تجربی پنجم ابتدایی بر اساس حیطه شناختی بلوم. دومین کنفرانس بینالمللی پژوههای کاربردی در علوم تربیتی و مطالعات رفتاری و آسیبهای اجتماعی ایران، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی.
- قاسمی، فرشید؛ جهانی، جعفر (1388). ارزیابی اهداف و محتوای کتابهای علوم تجربی دورهی ابتدایی از دیدگاه الگوی آموزش خلاقیت ِپلسک. فصلنامه مطالعه برنامه درسی، 3(10):63-39.
- مجاهد، مریم؛ صادقی،اعظم (1392). تحلیل تمرینها و فعالیتهای کتاب شیمی2 بر مبنای طبقهبندی بلوم. هشتمین سمینار آموزشی شیمی ایران، دانشگاه سمنان.
- معصومی بروجنی، روح الله؛ حیدرزاده زواردهی، عیسی؛ کردفیروزجایی، قاسم؛ قلیپور، حسین رضا (۱۳۹۴). بررسی درس علوم تجربی دوره ابتدایی. کنفرانس سراسری دانش و فناوری علوم تربیتی مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران، تهران: موسسه برگزار کننده همایش های توسعه محور دانش و فناوری سام ایرانیان.
- مهرمحمدی، محمود (1387). مقایسه تطبیقی روند تحولات ارزشیابی آموزشی در ایران و غرب. مجله علوم اجتماعی شیراز، 37: 42-23.
- موسی پور، منصوره (1396). تحلیل محتوای کتاب حسابان پایه یازدهم متوسطه بر اساس حیطه شناختی بلوم. پویش در آموزش علوم پایه، 3(7): 73-63.
- یادگار زاده، غلامرضا؛ عسگری، اردشیر (1390). ارزشیابی برنامه درسی علوم دوره ابتدایی بر اساس نظر معلمان و سرگروههای آموزشی استانهمدان. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 6(23): 161-132.
Crew, C. F. (2010). The effect of Using Bloom's taxonomy to align reading instruction with the Virgina standards of learning framework for English. Doctoral thesis, Liberty University.
Durukan, E. (2009). 7 class to understand the text in Turkish textbooks: A taxonomic review of questions. Education, 181, 84-93.
Halawi, L. A. McCarthy, R. V., & Pries, S. (2009). An evaluation of e- learning on the basis of Bloom's taxonomy: An exploratory study. Journal of Education for Business, 374-380.
Hawks, K. W. (2010). The effects of implementing Bloomʼs taxonomy and utilizing the Virgina standards of learning curriculum framework to develop mathematics lessons for elementary students. Doctoral thesis, Liberty Universuity.
Martin, M. O. Mullis I.V.S. Gonzalez.E.J.Schrostouski S. J. (2004). Timss 2003 International Science Report Iea Boston College.
Oliva, P.F (2008). Developing the Curriculum. Boston: Pearson press.
Schoonmaker, Frances (2010). Curriculum Evaluation. In: Encyclopedia o Curriculum Studies. Edited by Kridel, Craig, SAGE Publica.
Starr, C. W., Manaris, B., & Stalvey, R. H. (2008). “Bloom's taxonomy revisited: specifying assessable learning objectives in computer science”. ACM SIGCSE Bulletin, 40(1), 261-265.
Wang, V., & Farmer, L. (2008). “Adult teaching methods in China and Bloom’s taxonomy”. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 2(2), 13-20.