- احمدی قراچه, علی محمد؛ دوکوهکی، حسین (۱۳۹۷). بررسی و مقایسه مولفه های برنامه درسی از دیدگاه رفتارگرایی و سازندهگرایی اجتماعی، اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی ایران. تهران، مرکز بین المللی همایش ها و سمینارهای توسعه پایدار علوم جهان اسلام، ص2 -1 و ص8-4.
- درتاج، فریبرز؛ خانی، محمد حسین (1396). روان شناسی یادگیری. تهران: نشر دانشگاه علامه طباطبایی.
- رفیعی، فروغ (۱۳۸۱). کاربرد دو نظریه آموزشی در کلاس درس نظریه ساخت گرا و نظریه یادگیری اجتماعی. نشریه پرستاری ایران، ۱۵(۳۲ و ۳۳): 2-10.
- سیف، علی اکبر(1395). روشهای یادگیری و مطالعه، تهران: نشردوران.
- شعبانی حسن (1395). مهارت های آموزشی و پرورشی جلد1، تهران: انتشارات سمت.
- فنستر، میچرگری؛ سولتیس، جوناس (2004)، رویکردهای تدریس (ترجمه: دکتر احمدرضا نصر و همکاران). تهران: انتشارات مهرویستا.
-کریمی، یوسف (1395). روان شناسی تربیتی، تهران: نشر ارسباران.
- محمدی، سودابه؛ سروش، فریبرز (۱۳۹۳). بررسی نقش نظریه انعطاف پذیری شناختی در آموزش و یادگیری. کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی. موسسه مدیران ایده پرداز پایتخت ویرا، ص2-1
- نوروزی داریوش؛ رضوی سیدعباس(1395). مبانی طراحی آموزشی. تهران: انتشارات سمت.
- نوروزی، داریوش(1381). روش ها و فنون های تدریس رشته علوم تربیتی، انتشارات دانشگاه پیام نور.
- Rogers, C. R. (1969). Freedom to learn: a view of what education might become. Columbus, OH, Charles E. Merrill.
- Goodman, P. (1968), Freedom and Learning, The Need for Choice: Saturday Review, 18:137-146.
- Veselinovska, S.S., Gudeva, L.K., Djokic, M. (2011). Procedia Social and Behavioral Sciences ,15: 2521–2527.