1- برک، لورای. ترجمه یحیی سید محمدی (1386). روانشناسی رشد (از لقاح تا کودکی). جلد اول. تهران: نشر ارسباران.
2- بری، جان. ترجمه حسن پویان و نیره توکلی (1380). محیط زیست و نظریه اجتماعی. چاپ اول، تهران:زیبا.
4- حاج حسینی، حمیده؛ شبیری، محمد و فرج الهی، مهران. (1389). نیازسنجی و تعیین اولویتهای آموزشی دانشآموزان مقطع متوسطه در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار، فصلنامه علمی و پژوهشی علوم و تکنولوژی در محیط زیست. 12(1): 179-194.
5-رشیدی، آیدا و گنجی، حمزه (1392). اصول ومبانی مایندفولنس. تهران: نشر ساولان.
6-زمانی مقدم، افسانه و
سعیدی، مهدیه (1392). بررسی تأثیر آموزش محیط زیست بر ارتقای دانش، نگرش و مهارت معلمان مقطع ابتدایی منطقه 12 آموزش و پرورش تهران. محیط زیست وتوسعه پایدار. 1(3): 19-30.
7- صالحی عمران، ابراهیم و آقامحمدی، علی (1387). بررسی دانش، نگرش و مهارتهای زیست محیطی معلمان، روانشناسی و علوم تربیتی دوره جدید. 95:91-118.
8- صاحبی، مصطفی (1397). مدیریت زیست محیطی. هفته نامه علم و هنر، پیش شماره اردیبهشت ماه.
11- فاضلی، محمد و جعفرصالحی، سحر (۱۳۹۲)، شکاف نگرش، دانش و رفتار زیستمحیطی گردشگران. فصلنامه مطالعات گردشگری، 22:137-161.
12-فردوسی، سیما؛ مرتضوی، شهرناز رضوانی، نعیمه (1386). بررسی رابطه بین دانش زیستمحیطی و نگرشها با رفتارهای محافظت از محیط. فصلنامه شناخت. 53 : 253 تا 266.
13-کاظمی، حمید و کشاورزیان فهیمه (1391). نقش فراشناخت وحل مساله در پیش بینی بهزیستی روانشناختی؛ رویکردهای نوین آموزسی1 (15): 91-106 .
14-کلایتون، سوزان و مایرز، جین. ترجمه صفاری نیا، مجید؛ عبدالله زاده، حسن؛ مفاخری، عبدالله؛ نیک صفت، ابراهیم و یوسفپور، ناهید (1390). روانشناسی حفاظت از محیط زیست. تهران: ارجمند.
15-میردامادی، محمود؛ اسماعیلی، سعید و باقری ورکانه، علی ( 1386). بررسی میزان آگاهی دانشآموزان دوره متوسطه شهر از حفاظت محیط زیست. علوم و تکنولوژی در محیط زیست. 12(1): 201-216.
17-هزارجریبی، جواد (1391). آناتومی رفاه اجتماعی. تهران: جامعه و فرهنگ.
18-یوسف زاده، محمد رضا؛ یعقوبی، ابوالقاسم و رشیدی، معصومه(1391). تاثیر آموزش مهارتهای فراشناختی بر خود کارامدی دانشآموزان دختر دوره متوسطه. روانشناسی مدرسه. 1:(3)133-118.
19- Anderson, M.L. Perlis, D.R Logic, (2005). self-awareness and self-improvement: The metacognitive loop and the problem of brittleness Journal of Logic and Computation, 15(1): 21-40.
21- Appelbaum, S., Bartolomucci, N., Beaumier, E., Boulanger, J., Corrigan, R., Dore, I., Girard, C., and Serroni, C. (2004). Organizational citizenship behavior : a case study of culture leadership and trust. Management decision, 42(1): 13-40.
22- Atkinson, R.C. & R.M. Shiffrin (1968). “Human Memory: A Proposed System and its Control Processes”; In K. E. Spence & I. T. Spence (Eds.); Psychology of Learning and Motivation; New York: Academic press, 2: 89-195.
23- Baer, R. A., Smith, G. T & Allen, K. B. (2004). Assessment of mindfulness by self-report: The Kentucky Inventory of Mindfulness Skills. Assessment, 11(3):191-206.
24-Baer, R.A. (2003). Mindfulness training as a clinical intervention: A conceptual and empirical review. Clinical Psychology: Science and Practice,10:125–143.
26-Bass, B. M. (1985). Leadership and performance beyond expectations, New York: Free Press.
27-Bateman, T. S., & Organ, D. W. (1983). Job satisfaction and the good soldier: The relationship between affect and employee citizenship. Academy of Management Journal, 26: 587-595.
28-Beckman, P. (2002). Strategy instruction. Eric Digest.
29-Belmont, I. M. & E. C. Butterfield (1969); The Relations of Short-Term Memory to Development and Intelligence; In L. C. Lipsitt & H. E. Reese (Eds.); Advances in Child Development and Behavior; New York: Academic, 4: 28-82.
30-Bennis, W. G., and Nanus, B. (1985). Leaders: the strategies for taking charge. New York: Harper & Row.