@article { author = {Samadi, Afsaneh}, title = {Challenges in biology education and the role of creativity in increasing its learning}, journal = {Research in Biology Education}, volume = {1}, number = {1}, pages = {15-30}, year = {2019}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2252}, eissn = {2717-2252}, doi = {}, abstract = {Biology is one of the most important lessons in science that has closely related to important knowledge topics, including the structure of the body of the beings and their creation. Therefore, anyone with any specialization needs to learn of this strategic field. In this review the author has tried to describe and analyze the subject from a variety of dimensions by studying and scrutinizing multiple articles and personal experiences. The subject of creativity has great importance for all disciplines, especially the specialized disciplines. Traditional education of biology prevents the development of critical thinking in students and causes a deep gap between the planned and implemented curriculum. Therefore, the evolution in teaching and guiding it to creativity is essential. Learning difficulties in biology, teaching patterns, challenging issues and curriculum defects are important challenges to the study of biology. Amplification of problem solving, discovering new relationships between concepts, and using the combining education method are mentioned strategies in this article. Creative education improves brain function and reduces stress that contributes to increased learning.}, keywords = {Basic Sciences,Brain Function,Critical Thinking,curriculum,Problem Solving}, title_fa = {چالش های موجود در آموزش زیست شناسی و نقش خلاقیت در افزایش یادگیری آن}, abstract_fa = {زیست­ شناسی یکی از مهم­ترین دروس علوم تجربی است که ارتباط نزدیکی با مباحث دانشی مهم از جمله ساختار بدن موجودات و خلقت آن­ها دارد. بنابراین هر شخصی با هر رشته تخصصی نیاز به آموزش بخشی از این رشته راهبردی دارد. روش پژوهش در این مقاله مروری بوده و نویسنده با بررسی و مطالعه دقیق مقالات متعدد و تجربیات شخصی سعی بر توصیف و تجزیه و تحلیل موضوع از ابعاد مختلف نموده است. موضوع خلاقیت برای همه رشته­ها به ویژه رشته­های تخصصی اهمیت زیادی دارد. آموزش سنتی درس زیست­ شناسی علاوه بر عدم رشد تفکر انتقادی در دانش­آموزان، موجب ایجاد شکاف عمیق بین برنامه درسی قصد شده و اجرا شده گردیده است. بنابراین تحول در آموزش و هدایت آن به­سمت خلاقیت ضروری می­باشد. دشواری­­های یادگیری در زیست­شناسی، الگوهای تدریس، وجود موضوعات چالشی و نقص برنامه درسی از چالش­های مهم آموزش درس زیست­شناسی می­باشند. تقویت حل­مسئله، کشف ارتباطات جدید بین مفاهیم و استفاده از آموزش تلفیقی از راهکارهای ذکر شده در این مقاله می­باشند. آموزش خلاق موجب بهینه­سازی کارکرد مغز و کاهش استرس می­گردد که به افزایش یادگیری می انجامد.}, keywords_fa = {برنامه درسی,تفکر انتقادی,حل مسئله,علوم پایه,کارکرد مغز}, url = {https://bioedu.cfu.ac.ir/article_826.html}, eprint = {https://bioedu.cfu.ac.ir/article_826_5e34f8e594705a195dd60c33942d4144.pdf} }