نمایه نویسندگان

ا

  • اکبرپور، محمد مروری بر روش تدریس پژوهش محور(IBSE) در آموزش زیست شناسی [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 77-86]
  • امامقلی وند، فاطمه اثربخشی آموزش مجازی وحضوری مهاجران دیجیتال بر یادگیری درس زیست شناسی [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 51-64]
  • امیری، محدثه بررسی نگرش دانش آموزان دبیرستانی نسبت به علم بیوتکنولوژی ( مطالعه موردی دانش آموزان منطقه 9 آموزش و پرورش شهر مشهد) [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 1-12]
  • امیری، محدثه ارزیابی وضعیت آموزش مجازی درس زیست شناسی در بین دانش آموزان دختر پایه یازدهم شهرستان بجنورد [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 19-28]
  • امینی، پدرام تحلیل محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی باتوجه‌به مؤلفه‌های آموزش محیط‌زیست مدل ویسکانسین [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 75-84]
  • انصاری راد، پرویز بررسی اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ روش تدریس 5Eدرحیطه ی شناختی یادگیری درس زیست شناسی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 31-49]
  • انصاری راد، پرویز تاثیر آموزش زیست شناسی به روش درس پژوهی معلمان بر افزایش نمرات دانش آموزان(مطالعه موردی دانش آموزان متوسطه 1 شهر تهران) [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 43-52]
  • انصاری راد، پرویز ارزیابی کیفیت برنامه درسی رشته آموزش زیست شناسی دوره ی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان از نگاه دانشجومعلمان [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 15-32]
  • اوستا، میهن تحلیل محتوای کتاب زیست‌شناسی پایه دهم دوره دوم متوسطه رشته علوم تجربی از منظر فعال و غیرفعال بودن بر مبنای الگوی ویلیام رومی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 50-61]
  • اوستا، میهن مروری بر روش‌های نوین آموزش زیست‌شناسی [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 43-56]
  • اوستا، میهن بررسی میزان انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجومعلمان رشته‌های آموزش زیست‌شناسی و فیزیک دانشگاه‌های فرهنگیان استان اصفهان [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 37-48]
  • ایمانی، فائزه تحلیل محتوای کتاب زیست‌شناسی پایه دهم دوره دوم متوسطه رشته علوم تجربی از منظر فعال و غیرفعال بودن بر مبنای الگوی ویلیام رومی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 50-61]
  • ایمانی، فائزه مروری بر روش‌های نوین آموزش زیست‌شناسی [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 43-56]
  • ایمانی، فائزه بررسی میزان انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجومعلمان رشته‌های آموزش زیست‌شناسی و فیزیک دانشگاه‌های فرهنگیان استان اصفهان [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 37-48]

ب

  • بابائیان، داریوش فلسفه حفاظت از محیط زیست در نگاه اسلام [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 3-18]
  • بابائیان، سمیه فلسفه حفاظت از محیط زیست در نگاه اسلام [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 3-18]
  • بختیاری، زهرا تحلیل نو ‌واژگان مصوب فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در کتب زیست‌شناسی متوسطه دوم رشته علوم تجربی [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 41-62]
  • براهوئی مقدم، احمد تحلیل محتوای بخش علوم زیستی کتب علوم‌تجربی دوره دوم ابتدایی بر اساس الگوی ویلیام رومی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 47-62]
  • براهوئی مقدم، نورمحمد ضرورت آشنایی دبیران زیست شناسی با گروه های خونی سیستم ABO با تاکید بر گروه خونی بمبئی در رفع کج فهمی های درس زیست شناسی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 69-82]
  • براهوئی مقدم، نورمحمد تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه یازدهم از منظر فعال یا غیرفعال بودن براساس روش ویلیام رومی [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 53-72]
  • براهوئی مقدم، نورمحمد تحلیل محتوای بخش زیست ‌شناسی کتاب‌های علوم تجربی دوره اول متوسطه بر اساس الگوی طراحی آموزشی مریل [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 1-17]
  • براهوئی مقدم، نورمحمد ضرورت آشنایی دبیران درس زیست شناسی و دانشجویان رشته‌ی زیست شناسی با اصول اخلاقی (اصول 3RS) پژوهش بر روی حیوانات آزمایشگاهی [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 49-64]
  • براهوئی مقدم، نورمحمد مروری برکج‌فهمی های رایج در مفاهیم مرتبط با گیاهان در دوره‌ی آموزش عمومی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 15-28]
  • براهوئی مقدم، نورمحمد بررسی محتوای کتب درسی علوم تجربی دورۀ دوم ابتدایی از منظر مولفه های ابعاد سلامت و محیط زیست [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 19-34]
  • براهوئی مقدم، نورمحمد بررسی مشکلات یادگیری مباحث زیست‌شناسی از دیدگاه دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم و شناسایی علل مربوطه [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 3-14]
  • براهوئی مقدم، نورمحمد تحلیل محتوای بخش علوم زیستی کتب علوم‌تجربی دوره دوم ابتدایی بر اساس الگوی ویلیام رومی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 47-62]
  • بهرنگی، محمد رضا تأثیر کاربست الگوی مدیریت آموزش به سبک رهبری تحولی دبیران زیست شناسی بر مسئولیت‌پذیری و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در درس زیست شناسی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 35-56]

پ

  • پراز، محمدرضا تجارب زیسته معلمان دوره دوم ابتدایی از آموزش سواد محیط‌زیست: رویکرد پدیدارشناسی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 31-46]
  • پردلی، مصطفی تحلیل محتوای مقایسه ای بخش دستگاه حرکتی کتاب زیست شناسی 2 و بخش سیستم عضلانی کتاب علوم طبیعی مدارس آمریکا به روش خلاقیت گیلفورد [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 72-82]
  • پردلی، مصطفی سنجش مقایسه ای دیدگاه دانش آموزان و دبیران دبیرستان های منطقه 9 تهران درباره‌ی چالش های به کارگیری فناوری در آموزش زیست شناسی [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 71-81]
  • پردلی، مصطفی تاثیر آموزش‌ های مجازی درس زیست‌ شناسی بر میزان خلاقیت دانش‌ آموزان رشته علوم تجربی (مطالعه موردی دانش‌آموزان پایه دهم منطقه 9 آموزش و پرورش تهران) [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 65-76]
  • پوربابایی حسن سرایی، هستی بررسی تطبیقی کارورزی رشته کارشناسی پیوسته آموزش زیست‌شناسی در دانشگاه فرهنگیان با برنامه دوره بالینی کارشناسی پیوسته پرستاری [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 3-22]

ت

  • تاجیک، فرناز اثر بخشی تدریس با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در تدریس مبحث مشکلات عضلانی – استخوانی کتاب سلامت و بهداشت پایه دوازدهم [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 62-71]
  • ترخان، سامان تجارب زیسته معلمان دوره دوم ابتدایی از آموزش سواد محیط‌زیست: رویکرد پدیدارشناسی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 31-46]

ث

  • ثامتی، ناهید اثربخشی آموزش مجازی وحضوری مهاجران دیجیتال بر یادگیری درس زیست شناسی [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 51-64]
  • ثواب کار، علیرضا بررسی تأثیر ساختار جدید کتاب زیست‌شناسی دهم بر عملکرد آموزشی دبیران [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 57-70]

ج

  • جامی الاحمدی، حمید بررسی چالش‌های آزمون مرحله اول المپیاد علمی زیست‌شناسی دانش‌آموزی و رویکردهای بهبود آن در ایران [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 3-13]
  • جلیل پور، جلیل اثر بخشی تدریس با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در تدریس مبحث مشکلات عضلانی – استخوانی کتاب سلامت و بهداشت پایه دوازدهم [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 62-71]
  • جمال زادخ، محمد ارزیابی برنامه درسی علوم تجربی پایه ششم ابتدایی بر اساس شاخص‌های شناختی بلوم از دیدگاه معلمان پایه ششم شهرکرد [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 77-102]
  • جمشیدیان مجاور، مجید بررسی نگرش دانش آموزان دبیرستانی نسبت به علم بیوتکنولوژی ( مطالعه موردی دانش آموزان منطقه 9 آموزش و پرورش شهر مشهد) [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 1-12]
  • جمشیدیان مجاور، مجید ارزیابی وضعیت آموزش مجازی درس زیست شناسی در بین دانش آموزان دختر پایه یازدهم شهرستان بجنورد [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 19-28]
  • جوکار، بهرام تدوین و هنجاریابی آزمون پیشرفت تحصیلی زیست‌شناسی [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 29-46]

ح

  • حاجی بابایی، مهدی تاثیر آموزش‌ های مجازی درس زیست‌ شناسی بر میزان خلاقیت دانش‌ آموزان رشته علوم تجربی (مطالعه موردی دانش‌آموزان پایه دهم منطقه 9 آموزش و پرورش تهران) [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 65-76]
  • حسنی فر، ژیلا ارزیابی کیفیت برنامه درسی رشته آموزش زیست شناسی دوره ی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان از نگاه دانشجومعلمان [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 15-32]
  • حسینی راد، منیژه مقایسه تأثیر روش تدریس سخنرانی و مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سوم ابتدایی در درس علوم تجربی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 53-64]
  • حسینی راد، منیژه آموزش زیست محیطی دانش‌آموزان: کارایی شیوه های نوین و عملیاتی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 51-64]
  • حمیدی، علی مقایسه تأثیر روش تدریس سخنرانی و مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سوم ابتدایی در درس علوم تجربی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 53-64]

خ

  • خدیوی بروجنی، نسیم ارزیابی برنامه درسی علوم تجربی پایه ششم ابتدایی بر اساس شاخص‌های شناختی بلوم از دیدگاه معلمان پایه ششم شهرکرد [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 77-102]
  • خسروی پور، بهمن تحلیل محتوای کتاب زیست‌شناسی پایه دهم رشته‌های کشاورزی فنی حرفه‌ای و کاردانش بر اساس روش ویلیام رومی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 47-62]
  • خواستار، علی ارزیابی وضعیت آموزش مجازی درس زیست شناسی در بین دانش آموزان دختر پایه یازدهم شهرستان بجنورد [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 19-28]

د

  • دانش پور، محمدمعین مقایسه تأثیر روش تدریس سخنرانی و مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سوم ابتدایی در درس علوم تجربی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 53-64]
  • درجزنی، مریم بررسی تطبیقی کارورزی رشته کارشناسی پیوسته آموزش زیست‌شناسی در دانشگاه فرهنگیان با برنامه دوره بالینی کارشناسی پیوسته پرستاری [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 3-22]
  • دهقان منشادی، زهرا السادات بررسی تأثیر ابزارهای الکترونیکی در آموزش زیست‌شناسی در دوران کرونا [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 25-48]

ذ

  • ذاکر، آرزو کتاب و دفترچه تعاملی، ابزارهای یادگیری انگیزشی و فعال در آموزش زیست‌شناسی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 35-46]

ر

  • ربیعی، محمدرضا تحلیل محتوای مقایسه ای بخش دستگاه حرکتی کتاب زیست شناسی 2 و بخش سیستم عضلانی کتاب علوم طبیعی مدارس آمریکا به روش خلاقیت گیلفورد [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 72-82]
  • ربیعی، محمدرضا مقایسه روش تدریس سخنرانی با روش تدریس بحث گروهی در آموزش زیست شناسی در دانشگاه فرهنگیان تهران [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 27-34]
  • رجائی، سید مهدی بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه درسی جدید رشته آموزش زیست شناسی دانشگاه فرهنگیان درمقایسه با برنامه قبلی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 5-14]
  • رجائی، سید مهدی دیدگاه استادان و دانشجویان رشته‌های آموزش زیست‌شناسی، فیزیک و شیمی پیرامون ویژگی‌های استاد برتر در دانشگاه فرهنگیان:یک مطالعه کیفی [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 13-30]
  • رجائی، سید مهدی مروری بر روش‌های نوین آموزش زیست‌شناسی [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 43-56]
  • رجائی، سید مهدی بررسی میزان انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجومعلمان رشته‌های آموزش زیست‌شناسی و فیزیک دانشگاه‌های فرهنگیان استان اصفهان [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 37-48]
  • رحمتی، زهرا آموزش زیست محیطی دانش‌آموزان: کارایی شیوه های نوین و عملیاتی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 51-64]
  • رحیم بیگی، محسن تحلیل محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی باتوجه‌به مؤلفه‌های آموزش محیط‌زیست مدل ویسکانسین [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 75-84]
  • رشتی زاده، الناز آموزش مفهوم و جایگاه انرژی های زیستی به فراگیران مبتنی بر طراحی آزمایش آسان و اثربخش (مطالعه موردی انرژی های نو - پایدار) [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 33-42]
  • رضائیان، لیلا تحلیل محتوای کتاب درسی زیست شناسی پایه دهم به روش فلش، مک لافلین و کلوز [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 1-14]
  • رضایی، نورمحمد ادغام آموزش محیط‌زیست در برنامه درسی: عناصر عملی برآمده از تجارب و پژوهش‌های آموزشی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 63-74]

ز

  • زارع، زهرا بررسی اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ روش تدریس 5Eدرحیطه ی شناختی یادگیری درس زیست شناسی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 31-49]
  • زارع، زهرا سخن سردبیر [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 3-4]
  • زارع، زهرا تاثیر آموزش زیست شناسی به روش درس پژوهی معلمان بر افزایش نمرات دانش آموزان(مطالعه موردی دانش آموزان متوسطه 1 شهر تهران) [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 43-52]
  • زارع، زهرا ارزیابی کیفیت برنامه درسی رشته آموزش زیست شناسی دوره ی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان از نگاه دانشجومعلمان [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 15-32]
  • زارع، زهرا ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ روش تدریس ﻧﻘﺸﻪی مفهومی ﺑﺎ روش ﺳﺨﻨﺮاﻧﻲ در یادگیری درس زیست شناسی [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 19-28]
  • زارع، زهرا تحلیل محتوای بخش گیاهی کتاب زیست‌شناسی (2) پایه یازدهم بر اساس الگوی خلاقیت گیلفورد [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 65-84]
  • زارع، فاطمه تحلیل محتوای کتاب درسی زیست شناسی پایه دهم به روش فلش، مک لافلین و کلوز [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 1-14]
  • زارعی، محسن ادغام آموزش محیط‌زیست در برنامه درسی: عناصر عملی برآمده از تجارب و پژوهش‌های آموزشی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 63-74]
  • زینال زاده، محمدرضا تحلیل محتوای مقایسه ای بخش دستگاه حرکتی کتاب زیست شناسی 2 و بخش سیستم عضلانی کتاب علوم طبیعی مدارس آمریکا به روش خلاقیت گیلفورد [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 72-82]

س

  • سعادتی، امیرحسین تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه دوازدهم بر اساس روش ویلیام رومی [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 63-76]
  • سلمان‌نژاد، حسین بررسی تطبیقی کارورزی رشته کارشناسی پیوسته آموزش زیست‌شناسی در دانشگاه فرهنگیان با برنامه دوره بالینی کارشناسی پیوسته پرستاری [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 3-22]
  • سیف، محمودرضا مقایسه روش تدریس سخنرانی با روش تدریس بحث گروهی در آموزش زیست شناسی در دانشگاه فرهنگیان تهران [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 27-34]
  • سیفی، محمد پدیدارشناسی روش آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده در درس زیست شناسی [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 3-18]

ش

  • شفیع زاده سماکوش، عاطفه بررسی تطبیقی کارورزی رشته کارشناسی پیوسته آموزش زیست‌شناسی در دانشگاه فرهنگیان با برنامه دوره بالینی کارشناسی پیوسته پرستاری [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 3-22]
  • شیرعلیزاده، بتول مروری بر کاربرد آموزش مبتنی بر مغز در کلاس زیست شناسی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 57-68]

ص

  • صمدی، افسانه چالش های موجود در آموزش زیست شناسی و نقش خلاقیت در افزایش یادگیری آن [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 15-30]

ع

  • عبادی مناس، قدرت تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه دوازدهم بر اساس روش ویلیام رومی [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 63-76]
  • عثمانی، محسن تحلیل محتوای بخش گیاهی کتاب زیست‌شناسی (2) پایه یازدهم بر اساس الگوی خلاقیت گیلفورد [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 65-84]
  • عظیمی، اعظم کاروتنوئیدها فراتر از کتاب درسی؛ با رویکرد خواص آنتی‌اکسیدانی در پاندمی COVID-19 [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 85-96]
  • علافان، سمیه مقایسه اثربخشی آموزش به روش دست سازه‌های زیستی و روش سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی درس زیست شناسی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 63-72]
  • علویان، فیروزه تحلیل محتوای کتاب زیست‌شناسی پایه دهم دوره دوم متوسطه رشته علوم تجربی از منظر فعال و غیرفعال بودن بر مبنای الگوی ویلیام رومی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 50-61]
  • علویان، فیروزه بررسی ساختار دانشی دبیران زیست‌شناسی در پذیرفتن یا رد نظریه تکامل گونه‌ها (مطالعه موردی) [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 15-26]
  • علویان، فیروزه آموزش ژنتیک فراتر از کتب درسی زیست‌شناسی دبیرستان [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 37-52]
  • علویان، فیروزه اخلاق زیستی در آموزش زیست‌شناسی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 3-18]
  • علویان، فیروزه درک سلولی و مولکولی دانش‌آموزان، مهارت‌آموزان و دانشجومعلمان رشته آموزش زیست شناسی از پدیده‌های ژنتیکی: یک مطالعه مقطعی [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 15-28]
  • علویان، فیروزه تأثیر مدل‌های یادگیری مشارکتی و همیار (TPS) و یادگیری مبتنی بر حل مسئله (PBL) بر توانایی تحلیل مباحث زیست‌شناسی: یک مطالعه مقطعی - تحلیلی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 23-34]
  • علویان، فیروزه اهمیت تجسم فضایی و سواد بصری در آموزش مباحث زیست شناسی سلولی مولکولی و بیوشیمی کتب زیست شناسی دبیرستان [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 19-30]
  • علی پناهیان، رسول تسهیل‌گری در یادگیری درس سلامت و بهداشت با تقویت مشارکت دانش‌آموزان (مطالعه‌ای اقدام پژوهانه) [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 65-84]

غ

  • غریبی، فرزانه پدیدارشناسی روش آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده در درس زیست شناسی [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 3-18]
  • غضنفری، محمدعرفان مقایسه تأثیر روش تدریس سخنرانی و مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سوم ابتدایی در درس علوم تجربی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 53-64]
  • غلامی، اعظم تحلیل نو ‌واژگان مصوب فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در کتب زیست‌شناسی متوسطه دوم رشته علوم تجربی [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 41-62]

ف

  • فتاحی، یاسمن مروری بر نرم‌افزارهای مؤثر در آموزش زیست‌شناسی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 85-95]
  • فتح الله زاده ایلوانق، عمران بررسی اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ روش تدریس 5Eدرحیطه ی شناختی یادگیری درس زیست شناسی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 31-49]
  • فتح الهی، احمد ارزیابی برنامه درسی علوم تجربی پایه ششم ابتدایی بر اساس شاخص‌های شناختی بلوم از دیدگاه معلمان پایه ششم شهرکرد [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 77-102]
  • فرخی، افروز آموزش زیست شناسی با رویکرد فناورانه [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 31-42]
  • فرخی، افروز بررسی تدریس و یادگیری مبتنی بر شناخت گرایی در آموزش زیست شناسی [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 29-40]
  • فرخی، افروز مروری بر روش تدریس پژوهش محور(IBSE) در آموزش زیست شناسی [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 77-86]
  • فرزین، حمیدرضا بررسی نگرش دانش آموزان دبیرستانی نسبت به علم بیوتکنولوژی ( مطالعه موردی دانش آموزان منطقه 9 آموزش و پرورش شهر مشهد) [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 1-12]
  • فرزین، حمیدرضا ارزیابی وضعیت آموزش مجازی درس زیست شناسی در بین دانش آموزان دختر پایه یازدهم شهرستان بجنورد [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 19-28]
  • فرهادی مقدم، بهرام بررسی چالش‌های آزمون مرحله اول المپیاد علمی زیست‌شناسی دانش‌آموزی و رویکردهای بهبود آن در ایران [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 3-13]
  • فرهادی مقدم، بهرام کتاب و دفترچه تعاملی، ابزارهای یادگیری انگیزشی و فعال در آموزش زیست‌شناسی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 35-46]

ق

  • قدوسی، فائزه بررسی تأثیر ساختار جدید کتاب زیست‌شناسی دهم بر عملکرد آموزشی دبیران [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 57-70]

ک

  • کردیان، پریسا تاثیر آموزش زیست شناسی به روش درس پژوهی معلمان بر افزایش نمرات دانش آموزان(مطالعه موردی دانش آموزان متوسطه 1 شهر تهران) [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 43-52]
  • کرمی، زهرا دیدگاه استادان و دانشجویان رشته‌های آموزش زیست‌شناسی، فیزیک و شیمی پیرامون ویژگی‌های استاد برتر در دانشگاه فرهنگیان:یک مطالعه کیفی [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 13-30]
  • کهرازهی، مجید بررسی محتوای کتب درسی علوم تجربی دورۀ دوم ابتدایی از منظر مولفه های ابعاد سلامت و محیط زیست [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 19-34]

گ

  • گودرزی، محمد تسهیل‌گری در یادگیری درس سلامت و بهداشت با تقویت مشارکت دانش‌آموزان (مطالعه‌ای اقدام پژوهانه) [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 65-84]
  • گودرزی، محمود تسهیل‌گری در یادگیری درس سلامت و بهداشت با تقویت مشارکت دانش‌آموزان (مطالعه‌ای اقدام پژوهانه) [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 65-84]

ل

  • لطفی پناه، شیرین مقایسه روش تدریس سخنرانی با روش تدریس بحث گروهی در آموزش زیست شناسی در دانشگاه فرهنگیان تهران [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 27-34]
  • لهراسبی، محمد آموزش زیست شناسی با رویکرد فناورانه [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 31-42]

م

  • محبی، فاطمه تکنولوژی "واقعیت افزوده" و کاربرد آن در آموزش زیست شناسی [دوره 1، شماره 3، 1398، صفحه 73-84]
  • محمدزاده، سعید تحلیل محتوای کمی کتاب دانش فنی پایه رشته‌ی امور زراعی شاخه‌ی فنی حرفه‌ای بر اساس روش ویلیام رومی در سال تحصیلی 1400- 1401 [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 35-50]
  • محمدی، مرضیه مروری بر نرم‌افزارهای مؤثر در آموزش زیست‌شناسی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 85-95]
  • مرادی، طوبی تحلیل محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی باتوجه‌به مؤلفه‌های آموزش محیط‌زیست مدل ویسکانسین [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 75-84]
  • مشتاقیان ابرقوئی، حسن تدوین و هنجاریابی آزمون پیشرفت تحصیلی زیست‌شناسی [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 29-46]
  • مصباح، زهرا تأثیر کاربست الگوی مدیریت آموزش به سبک رهبری تحولی دبیران زیست شناسی بر مسئولیت‌پذیری و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در درس زیست شناسی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 35-56]
  • معبودی، امیر حسین سنجش مقایسه ای دیدگاه دانش آموزان و دبیران دبیرستان های منطقه 9 تهران درباره‌ی چالش های به کارگیری فناوری در آموزش زیست شناسی [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 71-81]
  • ملکی، جواد ضرورت توجه به آموزش اقتصاد زیستی در مدارس [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 73-88]
  • ملکی، محمدرضا کاروتنوئیدها فراتر از کتاب درسی؛ با رویکرد خواص آنتی‌اکسیدانی در پاندمی COVID-19 [دوره 3، شماره 2، 1400، صفحه 85-96]
  • منصوری، اعظم بررسی ساختار دانشی دبیران زیست‌شناسی در پذیرفتن یا رد نظریه تکامل گونه‌ها (مطالعه موردی) [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 15-26]
  • مهدوی، لطف الله بررسی تأثیر ساختار جدید کتاب زیست‌شناسی دهم بر عملکرد آموزشی دبیران [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 57-70]
  • موسوی، فرانک تاثیر کتاب " انسان و محیط زیست " پایه یازدهم بر تغییر دیدگاه فردی دبیران در دبیرستانهای پسرانه شهر کرمانشاه [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 1-14]
  • موسوی پور، سعید پدیدارشناسی روش آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده در درس زیست شناسی [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 3-18]

ن

  • نادری سالم، مهدی سنجش مقایسه ای دیدگاه دانش آموزان و دبیران دبیرستان های منطقه 9 تهران درباره‌ی چالش های به کارگیری فناوری در آموزش زیست شناسی [دوره 1، شماره 4، 1398، صفحه 71-81]
  • ناصری، نسیم نگاهی به دو رویکرد نوین در آموزش زیست‌شناسی: ساختن‌گرایی و کاربرد خلاقیت [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 65-74]
  • ناطقی، فائزه پدیدارشناسی روش آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده در درس زیست شناسی [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 3-18]
  • نجات، سیدجعفر تحلیل محتوای کتاب زیست‌شناسی پایه دهم رشته‌های کشاورزی فنی حرفه‌ای و کاردانش بر اساس روش ویلیام رومی [دوره 3، شماره 1، 1400، صفحه 47-62]
  • نجات، سیدجعفر تحلیل محتوای کمی کتاب دانش فنی پایه رشته‌ی امور زراعی شاخه‌ی فنی حرفه‌ای بر اساس روش ویلیام رومی در سال تحصیلی 1400- 1401 [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 35-50]
  • نجفی، علی بررسی تدریس و یادگیری مبتنی بر شناخت گرایی در آموزش زیست شناسی [دوره 2، شماره 1، 1399، صفحه 29-40]
  • نصراله زاده حق گو، امین بررسی تأثیر ابزارهای الکترونیکی در آموزش زیست‌شناسی در دوران کرونا [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 25-48]
  • نصیر پور، علی ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ روش تدریس ﻧﻘﺸﻪی مفهومی ﺑﺎ روش ﺳﺨﻨﺮاﻧﻲ در یادگیری درس زیست شناسی [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 19-28]

و

  • واثقی اردکانی، مهدی بررسی میزان انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجومعلمان رشته‌های آموزش زیست‌شناسی و فیزیک دانشگاه‌های فرهنگیان استان اصفهان [دوره 2، شماره 2، 1399، صفحه 37-48]

ی

  • یاسمی، صدیقه ادغام آموزش محیط‌زیست در برنامه درسی: عناصر عملی برآمده از تجارب و پژوهش‌های آموزشی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 63-74]
  • یوسفوند، عیسی تاثیر کتاب " انسان و محیط زیست " پایه یازدهم بر تغییر دیدگاه فردی دبیران در دبیرستانهای پسرانه شهر کرمانشاه [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 1-14]