@article { author = {Farrokhi, Afrooz and Najafi, Ali}, title = {Research about Cognitive based Learning and Teaching in Biology Education}, journal = {Research in Biology Education}, volume = {2}, number = {1}, pages = {29-40}, year = {2020}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2252}, eissn = {2717-2252}, doi = {}, abstract = {Main point of this research is, learning processes and different types of the memory and, how to apply them in our learning and teaching. learning and teaching are two important parts of education. Both of them should be used in order to have suitable education. Also other our goal in this article is to create a link between the pedagogical knowledge though at the Farhangian university and in the biology education. Descriptive-analytical methods were used to collect the required information by analyzing books and articles related to internal and external teaching and psychology. The results show that teaching is a two-way process and that knowledge is actively transferred to the learner in contrast to the behavioralist approach where learning transfer is passive. In this process, the teacher acts as a guide. The use of information technology while teaching and objectifying concepts also has an impact on students' learning, cognitive development and academic achievement.}, keywords = {Biology Education,learning,memory,Method of Teaching}, title_fa = {بررسی تدریس و یادگیری مبتنی بر شناخت گرایی در آموزش زیست شناسی}, abstract_fa = {هدف اصلی پژوهش حاضر ارائه روندهای یادگیری، انواع حافظه و چگونگی به کاربردن آن در تدریس و یادگیری می باشد. در مقاله حاضر سعی برآن شده است روش تدریس و یادگیری که دو بخش مهم در امر آموزش هستند، برای داشتن یک آموزش مطلوب درکنار هم به کارگرفته شوند. برای جمع آوری اطلاعات با روش توصیفی- تحلیلی به بررسی کتب و مقالات داخلی و خارجی در زمینه روش تدریس و روان شناسی پرداخته شده است. تحلیل ها و نتایج به دست آمده نشان می‌دهد آموزش فرآیندی دو طرفه است و دانش در آن به صورت فعال به یادگیرنده منتقل می‌شود. برخلاف رویکرد رفتارگرایی که انتقال یادگیری، منفعل است، در این فرآیند معلم به عنوان یک راهنما عمل می‌کند. استفاده از فناوری اطلاعات در حین تدریس و عینی نمودن مفاهیم بر یادگیری دانش‌آموزان، رشد شناختی و پیشرفت تحصیلی آنان نیز موثر است.}, keywords_fa = {آموزش زیست شناسی,حافظه,روش تدریس,یادگیری}, url = {https://bioedu.cfu.ac.ir/article_1446.html}, eprint = {https://bioedu.cfu.ac.ir/article_1446_c3c9a989f28fdf3e31a28c5ee154c952.pdf} }